Dane osobowe

1. RODO - klazula informacyjna:

Na podstawie o treść Art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) Maklerzy Ubezpieczeniowi Konsorcjum Spółka z o.o. przekazuje informacje dotyczącą przetwarzania danych osobowych.

2. Administrator danych osobowych:

Administratorem danych jest biuro brokerskie:

Maklerzy Ubezpieczeniowi Konsorcjum Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu,
50-110 Wrocław,
ul. Kiełbaśnicza 24.

Zwane dalej administratorem.

3. Dane kontaktowe:

Z administratorem można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora lub poprzez adres email: biucośro@maklertamzy.wroclaw.pl

4. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania:

Dane osobowe otrzymane od Zleceniodawcy mogą być przetwarzane w celu:

  • Wykonywania zleconej administratorowi przez Zleceniodawcę usługi dystrybucji, w tym dokonania oceny ryzyka ubezpieczeniowego – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonywania umowy (Art. 6 ust 1 lit. b RODO),
  • Dochodzenia roszczeń z umów ubezpieczenia zawartych przez Zleceniodawcę za pośrednictwem administratora — podstawą prawną jest realizacja prawnie uzasadnionych interesów administratora, czyli możliwość dochodzenia przez niego roszczeń (Art. 6 ust 1 lit. f RODO),
  • W celu rozpatrywania reklamacji — podstawą prawną jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (Art. 6 ust 1 lit. d RODO),
  • W celach archiwalnych — podstawą prawną jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (Art. 6 ust 1 lit. d RODO).

5. Odbiorcy danych:

Dane osobowe otrzymane od Zleceniodawcy będą przekazywane:

  • Zakładom ubezpieczeń, podmiotom realizującym likwidację szkód na zlecenie zakładów ubezpieczeń oraz reasekuratorom w związku z wykonywaniem czynności brokerskich,
  • Podmiotom przetwarzającym otrzymane dane w naszym imieniu i na podstawie zawartych z nami umów świadczącym na naszą rzecz usługi podwykonawcze w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego (sub-broker), a także usługi IT, księgowe, doradcze, prawne, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora,
  • Innym podmiotom, które jako administratorzy przetwarzają dane we własnym imieniu:
    • Prowadzącym działalność pocztową lub kurierską – w związku z przekazywaniem korespondencji,
    • Podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi księgowe, doradcze, prawne – w zakresie, w jakim staną się administratorem danych.

6. Okres przechowywania danych:

Dane osobowe otrzymane od Zleceniodawcy będą przechowywane przez administratora przez okres 10 lat od dnia zakończenia współpracy ze Zleceniodawcą zgodnie z par. 32 ust 3 pkt 4) ustawy o dystrybucji ubezpieczeń z dnia 15.12.2017 r.

7. Sposób przetwarzania i profilowanie:

Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

8. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

Zleceniodawcy oraz osobom, których dane zostały, nam powierzone przez Zleceniodawcę przysługuje prawo do:

  • Żądania od Administratora dostępu do danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania,
  • Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora),
  • Wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych (w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania tych danych jest zgoda); wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
  • Przenoszenia danych osobowych (w zakresie, w jakim dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany i przetwarzanie to odbywa się na podstawie zgody lub na podstawie zawartej z administratorem umowy), tj. do otrzymania od administratora danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego,
  • Wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tzn. do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W celu realizacji ww. praw należy, skontaktować się z administratorem danych wysyłając stosowne żądanie na adres administratora lub adres e-mail wskazany powyżej.

9. Informacja o wymogu podania danych:

Podanie danych osobowych wskazanych przez administratora jest konieczne do wykonania zleconej usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego, w tym do dokonania oceny ryzyka ubezpieczeniowego – bez podania danych osobowych nie jest możliwe wykonanie usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego.